İşin Doğası
- Kamu ve özel sektör kuruluşlarının tanıtım faaliyetlerinin planlanması, organize edilmesi ve gerçekleştirilmesi için, pazarlama, satış ve reklam departmanları ile ortak bir çalışma yürütür.
- Hedef kitleye şirket politikaları çerçevesinde ulaşmak temel görevidir.
- Basında şirketi ile ilgili çıkan haberleri takip edip, basınla iyi ilişkiler kurar.
- Şirketin sosyal sorumluluklarını yerine getirmesine destek verirken, bu faaliyetlerin kamuoyuna duyurulmasını sağlar.
- Promosyon ve reklam politiklarının oluşturulmasına destek verir, ya da bizzat yürütür.
Kariyer Olanakları
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında yetişenler, resmi ve özel sektörde halkla ilişkiler, tanıtım birimlerinde görev alabilirler.
- Kamuoyu araştırmaları ile ilgili kurumlarda çalışabilirler.
İstihdam
- Doğru ve yeterli eğitim almış, en az bir yabancı dili iyi dercede bilen bir halkla ilişkiler uzman adayının, konu ile ilgili eğitim almamış bir elemandan daha fazla şansı olduğunu söylemek mümkün. Önceleri Halkla İlişkilerle ilgili özel bir eğitim talep edilmezken arkın konunun uzmanı olacak eğitimli adayların şansı yüksektir.
- Her alanda hizmet veren kurumlarda çalkışabilirler.
Benzer Meslekler
- Reklam satış, satış, kamuoyu araştırma uzmanı
Gereken Özellikler:
- Bu alanda çalışmak isteyen kişinin, sosyal bilimlerle ilgili ve bu alanda başarılı, normalin üzerinde bir sözel yeteneğe ve ikna gücüne sahip, girişken, insanlarla etkileşim içinde bulunmaktan hoşlanan, çevredeki kaynakları seferber edebilen, yaratıcı bir kişi olması gerekir
Eğitim
- 4 yıllık eğitim süresinin ilk iki yılında sosyoloji,psikoloji, siyaset bilimi, ekonomi, hukuk, istatistik gibi temel dersler okunur.
- Daha sonraki yıllarda reklamcılık, fotoğrafçılık, iletişim gibi konularda eğitim verilir |