İşin Doğası
- Bir mal veya hizmetin çeşitli özelliklerini tanıtarak kişilerin etkilenmelerine ve satın almaya istekli hale gelmelerine çalışırlar.
- Satılması istenilen mal yada hizmetin niteliklerini belirlerler, bu mal veya hizmete kimlerin ihtiyaç duyabileceğini araştırırlar.
- Bu gruplara malı tanıtmak için etkileyici tanıtım malzemelerinin tanıtımını hazırlarlar (gazete, dergi, ilan metinleri, grafik tasarım, afiş, yol panosu, TV sinema filmi, senaryo, görüntü ve sözler, radyo spotları.).
- Kitaplar, dergiler, afişler, grafikler, broşürler ve benzeri reklam araçlarında kullanılmak üzere çizim tasarıları yaparlar, yaptırırlar.
- Mal veya hizmetin içeriğine uygun olarak reklam faaliyetlerini, konferans ve seminerler gibi halkla ilişkiler faaliyetlerini desteklerler.
- Açık hava reklam sunumlarını (stadyum, pano, toplu taşıt araçları) gerçekleştirmek üzere çalışmalarda bulunurlar.
- Yürütülen reklam kampanyaları ve maliyet hakkında müşterileri bilgilendirirler.
Kariyer Olanakları
- Anadolu iletişim Meslek Lisesi mezunları, reklamcılık alanında üniversite eğitimi yapabilirler.
- Reklamcılar, master ve doktora seviyelerinde akademik kariyer yapabilirler.
- Radyo, televizyon gibi yayın araçları veya basılı kaynaklarla tanıtım çalışmalarında uzmanlaşabilirler.
- Sadece seminer, konferans düzenleme çalışmaları yapabilirler.
- Tek bir sektöre (giyim, gıda.) ait reklam çalışmaları yapabilirler.
İstihdam
- Kamu ve özel kuruluşların Halkla İlişkiler bölümlerinde ve reklam ajanslarında çalışabilirler.
- Çalıştıkları kurumların yönetici kademelerinde görev alabilirler.
Gereken Kişilik Özellikleri
- Genel kültür seviyesi yüksek, sosyoloji, psikoloji, sanat ilgili ve bu alanlarda başarılı kişiler olmalıdırlar.
- Dışa dönük ve girişimci olmalı, düşüncelerini söz ve yazı ile aktarabilmelidirler.
- Yaratıcı, hayal gücü fazla, mizah anlayışı olan, yeniliklere açık, başkalarıyla işbirliği yapabilen kimseler olmalıdırlar.
Benzer Meslekler
- Halkla İlişkiler Uzmanı, Pazarlamacı.
Eğitim
- Mesleğin temel eğitim süresi Anadolu İletişim Meslek Liselerinde ortaokuldan sonra 4, meslek yüksek okullarında 2, iletişim fakültelerinde 4 yıldır.
- Okutulan dersler ; Türk dili ve edebiyatı, Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi, yabancı dil, kişiler arası iletişim, reklam teorisi, temel fotoğrafçılık, grafik resim, sosyal yapı analizleri, iletişim ve toplum, sayfa düzenlemesi, tanıtım, metin yazarlığı, fotoğraf, radyo - televizyon, medya planlaması, grafik tasarım, piyasa araştırması, reklam kampanyaları, reklam filmi yapım ve yönetimi, kamuoyu araştırmaları, grafik resim ve uygulama gibi derslerdir.
|